967 هزار و 140 نفر در كنكور سراسری سال 91 شركت كرده اند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا ،حسین توكلی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از ستارگان و دانش آموزان نخبه آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: از روز 30 بهمن ماه تا سوم اسفندماه سال جاری نیز مهلتی برای اصلاح اطلاعات و یا ثبت نام افرادی كه نتوانسته اند ثبت نام كنند مقرر شده است.

وی بیان كرد: پیش بینی می شود در این مهلت حدود 80 هزار نفر نیز به تعداد ثبت نام كنندگان اضافه شود.

توكلی با اشاره به زمان صدور كارت های ورود به جلسه شركت در كنكور سراسری سال آینده اظهار كرد: از چهارم تیرماه كارت های ورود به جلسه صادر و در روزهای هشتم ، نهم و دهم آزمون سراسری برگزارمی شود.

وی گفت: كارنامه این آزمون روز 15 مردادماه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و روزهای 17 تا 23 مردادماه انتخاب رشته انجام می شود.

توكلی با بیان اینكه نتایج نهایی نیز نیمه دوم شهریورماه اعلام می شود ، تاكید كرد: دانش آموزان در انتخاب رشته تحت تاثیر موضوعات حاشیه ای قرار نگرفته و رشته ها را بر اساس استعداد ها ، علایق و خصوصیات خود انتخاب نمایند.

وی در ادامه با بیان نكاتی در خصوص برگزاری كنكور سراسری بر داشتن آمادگی علمی در دانش آموزان تاكید كرده و خاطرنشان نمود: 70 درصد موفقیت در كنكور در گرو داشتن بار علمی و دانش بوده و 30 درصد نیز آمادگی در روز كنكور می باشد كه باید دانش آموزان بدون استرس و اضطراب در جلسه آزمون حاضر شوند.

توكلی با بیان اینكه سوالات از متن كتب پیش دانشگاهی، سوم و دوم دبیرستان طرح خواهد شد ، اظهار كرد: دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی شانس بیشتری در كنكور برای قبولی دارند ، چرا كه سوالات از متن كتب درسی آنها طرح خواهد شد.

وی با بیان اینكه حضور در كلاس های درس بهترین روش برای كسب آمادگی حضور در كنكور می باشد ، افزود: مربیان و معلمان آموزش و پرورش دلسوزترین افراد به دانش آموزان هستند و دانش آموزان باید سعی كنند با حضور در كلاس درس از تدریس آنها بهره مند شوند.

توكلی به چگونگی لحاظ شدن نمرات خام دروس عمومی و اختصاصی در نتیجه آزمون اشاره كرده و گفت: برخی ها به تصور اینكه دروس اختصاصی تاثیر زیادی در نتیجه آزمون دارند از توجه و دقت در دروس عمومی غافل می شوند كه این موضوع باعث می شود بعد از قبولی در رشته مورد دلخواه خود قبول نشوند.

وی به وجود ضعف در دروس زبان انگلیسی و عربی اشاره كرده و خاطرنشان كرد: هر كدام از دانش آموزان در جهت تقویت این دروس تلاش بیشتری داشته باشد از شانس بیشتری نسبت به سایرین برخوردار می شود.

توكلی با اشاره به منطقه بندی استان های كشور برای اختصاص سهمیه كنكور از تقسیم استان های كشور به پنج منطقه خبر داده و افزود: اگر دانش آموزی سه سال آخر دبیرستان و پیش دانشگاهی را در یك استان تحصیل كند همان منطقه برای وی جهت در نظر گرفتن سهیمه لحاظ می شود.

وی ادامه داد: در صورتی كه داوطلب یك سال از این سه سال را در استانی دیگر تحصیل كرده باشد استان محل تولد وی به عنوان منطقه سهمیه بندی وی در نظر گرفته خواهد شد.

8124/530/245





:: برچسب‌ها: دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: